-

HOW TO

Bilder:Emmies mobil

det var någon som ville veta hur jag gjort ttrycket så jag tänkte att jag gör ett inlägg om det. Vill först säga att vi var i skolan och gjorde det och det går inte att göra hemma om man inte har en uv lampa och den specialla duken man använder.

1. Först så ritade vi trycket på ett A3.
2. vi kopierade sedan ut det på ett genomskniligt plast ark (som man brukar använda till overheads)
3. sedan (i ett mörkt rumm) la vi bilden mot enljuskänslig duk uppspänd på en ram och la den under uv lampan i ecxakt 6 min.
4. sedan sköljde vi på duken och då såg man vårat tryck framträda. där efter skulle den torka villket tog ca 1,5 timme.
5. placerade vi ramen på plagget där vi ville ha trycket, var noga så att det inte blir snett!
6. klicka ut textilfärg på ramen (i kanten) och dra sedan färgen över duken med en rakel, då åker färgen ned i de små hålen som trycket ska vara. låt sedan torka. KLART!

Kommentarer
Postat av: julia pettersson

GÖR ETT LINNE TILL MIG (a) jag kan ge dit ett tryck :D <3

2011-03-21 @ 12:48:15
URL: http://fieldsoflights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0